Novinky » Hana Hegerová a Aneta Langerová společně
9.6.2009 Hana Hegerová a Aneta Langerová otevřou ve čtvrtek 11. června na 7 dní dveře do světa černějšího než ebenový dřevo, za jehož zdmi se vaří nejčernější káva v České republice.
5. ročník Kavárny POTMĚ nově nabídne také doprovodný program v podobě série hudebních vystoupení na střeše kavárny pod názvem „Hudbou ke společnému světu“.
(V Praze 4.června 2009) Do Prahy se po roce vrací netradiční Kavárna POTMĚ, ve které obsluhují nevidomí číšníci v černočerné tmě. Kávu POTMĚ letos jako první ochutná patronka projektu
Světluška Aneta Langerová, která si jako vzácného hosta pozvala paní
Hanu Hegerovou.
Ve čtvrtek 11. června ve 13 hodin na Ovocném trhu společně přestřihnou symbolickou pásku, aby kavárnu slavnostně otevřely široké veřejnosti. Kavárna POTMĚ bude stát na Ovocném trhu za Stavovským divadlem
7 dní - od 11. června do 17. června a otevřeno bude mít denně "od nevidim do nevidim". Její návštěvou přispějete 100 Kč do sbírky Světluška, jako vzpomínku si odnesete hrníček se Světluškou.
Novinkou letošního pátého ročníku Kavárny POTMĚ je série doprovodných akcí – hudebních vystoupení na střeše kavárny, které se budou konat téměř obden v rozmezí mezi 16. a 20. hodinou. Prvním, kdo svým vystoupením na střeše Kavárny podpoří
Světlušku, bude v sobotu 13. června
Michal Hrůza. V pondělí 15. června pak vystoupí mladý písničkář a herec
Tomáš Klus a v úterý 16. června zahraje a zazpívá frontman skupiny Chinaski
Michal Malátný.
Patronka projektu
Aneta Langerová se ihned po slavnostním otevření promění v číšníci, a první návštěvníci tak budou mít ojedinělou možnost nechat se obsloužit milou
Světluščí patronkou, posléze atmosféru v kavárně zpříjemní „ hraním POTMĚ“.
„Minulý rok jsem poprvé zpívala a hrála potmě a také se snažila obsloužit všechny návštěvníky, kteří si do kavárny přišli v klidu posedět a zažít něco, co zanechá v člověku silnou vzpomínku na svět bez barev. Hraní a zpívání potmě je pro mě opět výzvou, ale když se zadaří, vyzpívám ze sebe mnohem víc než za světla. Tma má kouzlo fantazie.“ svěřila se
Aneta Langerová.
„Nenechejte si proto ujít „rande naslepo“, otevřeno je od nevidim do nevidim ale pouhých sedm dní, další příležitost budete mít zase až za rok“, dodala.
Po celou dobu Kavárny POTMĚ budou
Světlušce pomáhat dobrovolníci z finanční skupiny AXA, která je již čtvrtým rokem generálním partnerem projektu. „V loňském roce jsme se poprvé do pomoci
Světlušce zapojili aktivně a ohlasy našich zaměstnanců byly velice pozitivní. Proto jsme se rozhodli, že v této aktivitě budeme pokračovat i letos.“ uvedl Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA pro ČR a SR.
Mobilní Kavárnu POTMĚ otevírá Nadační fond Českého rozhlasu již popáté. Nevidomí kavárníci dosud uvařili na 12 000 nápojů, a do kavárny zavítalo více než 9 000 návštěvníků, mezi nimiž byli například pan Václav Havel, Miloš Forman, Bára Hrzánová a Radek Holub, nebo Honza Budař. Čtyři ročníky Kavárny přinesly do sbírky Světluška 1 221 935 Kč.
V Kavárně POTMĚ obsluhuje dvanáct vyškolených nevidomých číšníků. Pro pět z nich to bude letos poprvé, sedm jich v Kavárně POTMĚ pracuje již poněkolikáté. „Každý rok se snažíme tým nevidomých malinko obměnit, tak abychom dali šanci získat novou, pro většinu nezapomenutelnou, zkušenost, co nejvíce lidem“, uvedla Martina Kaderková, autorka projektu. „Kavárna POTMĚ je totiž jedno z mála míst, kde dochází k výměně rolí. V černočerné tmě se vidící musí plně spolehnout na pomoc nevidomých, tak jako se oni spoléhají na naše oči, když potřebují přejít cestu nebo nastoupit do tramvaje“, dodává.
Poděkování hlavním partnerům
Kavárna je sestavená z pěti stavebních kontejnerů, které Světlušce pronajala společnost SKANSKA. Suroviny poskytla a profesionální kávovary zapůjčila společnost LE PATIO INTERNATIONAL, distributor značky ILLY, a ubytování nevidomým poskytl hotel Perla. Trička se Světluškou vyrobila společnost Pietro Filipi a tiskoviny vytiskla společnost SVS. Všechny služby a produkty poskytli partneři Světlušce zdarma. Poděkování patří také generálnímu partnerovi Světlušky finanční skupině AXA a hlavnímu partnerovi Světlušky, kterým je HERBADENT.
Zdroj:
Agentura Art Shock